Les carreteres de l'Estat: molts més morts que el terrorisme, i les TVs callen
Una altra prova que la independència és no només viable, sinó necessària.
Les carreteres de l'Estat són el doble de perilloses que la resta
Només representen el 17% del quilometratge, però concentren un 30% d'accidents. A la N-II i la N-340 hi han mort 191 persones en tres anys, un 16% de la mortalitat total a les carreteres catalanes
Quim Torrent
Madrid
01.10.2007 - 07:30 hs
Les vies amb titularitat del ministeri de Foment són les més perilloses del Principat. Segons dades de l'Observatori de Seguretat Viària de Catalunya, durant el 2006 van concentrar un 30% de la sinistralitat total, tot i que només representen el 17% del quilometratge. Aquestes dades es contraposen a les vies que són propietat de la Generalitat, que tenen percentatges similars sobre el global de l'accidentalitat i el quilometratge.
En els últims tres anys de què es disposen dades les xifres són molt semblants i posen de relleu les deficiències de les carreteres que el ministeri de Foment gestiona a Catalunya. Un de cada tres accidents té lloc en aquest tipus de vies, que no concentren ni una cinquena part del quilometratge. I és que la baixa despesa de l'Estat en carreteres -com va denunciar l'AVUI el 10 de setembre- ha comportat situacions especialment greus, com el cas de la carretera N-II i la N-340.
Una relació causa-efecte
De fet sembla haver-hi una relació causal entre inversió i accidentalitat. En els últims cinc anys la Generalitat ha invertit el doble que Foment en carreteres, la qual cosa li ha permès rebaixar a la meitat l'accidentalitat de les seves carreteres respecte a les de Foment. Són un cas a part les carreteres amb titularitat de les diputacions, que amb un 37% del total del quilometratge amb prou feines pateixen un 14% dels accidents. Això s'explica en part perquè la majoria d'aquestes carreteres són poc transitades.
Les de Foment, en canvi, tot i tenir un trànsit creixent no han rebut les inversions necessàries per dotar-les d'unes bones mesures de seguretat per prevenir accidents. Les xifres parlen per si soles a la N-II i la N-340, on en tres anys han mort 191 persones, un 16% de la mortalitat total a les carreteres del Principat. La seguretat en aquestes vies és molt dubtosa en cas d'accident, ja que es va arribar a aquest 16% de la mortalitat amb només un 9,1% del global d'accidents.
[extret de http://www.avui.
------------
DESDOBLEU! JA! LA N-340!!
LA CARRETERA DE LA MORT, MOLTES MÉS MORTS QUE DE TERRORISME I NO SE'N PARLA NI UNA DESENA PART
DESDOBLEU JA LA N-340!
Els castellonencs, i encara més al Baix Maestrat, hem hagut d'aguantar, estem aguantant i encara aguantarem la carretera N-340 a un sol carril, com en els temps de la postguerra, molt temps. Moltíssim.
Quan en altres zones amb menys quantitat de trànsit ja tenen autovies, ací estem encara en fase de planificar-les, que després s'estan fent a pedaços, o de variants en miniatura a un sol carril.
La comarca de La Plana especialment genera un altíssim nivell de trànsit, tant intercomarcal entre els seus principals nuclis com de grans vies de comunicació direcció Tarragona o de direcció València, de sud a nord o de nord a sud --amb vehicles en la seua majoria de gran tonellatge--
Raó per la qual es fa evident que la seua principal via vertebradora, la N-340, hauria de ser autovia de dos o tres carrils, més els corresponents accessos fa ja moltíssims anys. Cada any, quasi la meitat de les morts en carretera ocorregudes en la província es produixen en la N-340.
Per fi s'ha començat el desdoblament d'un dels seus pitjors trams, el de Vinaròs--Benicarló
L'any passat 61 morts a la N-340.
I portem més de 15 anys així.
Hem de denunciar que això són més morts que ETA! (Però hi ha morts de diverses "categories mediàtiques", això és més clar que l'aigua).
I aquesta desídia i deixar que les morts pugen i pugen, ¿no és també un terrorisme d'Estat per passiva, per discriminació contra el Corredor Mediterrani a causa de la mentalitat colonialista de l'Estat?
Faria falta de centrar-se en campanyes com aquesta, contra la CARRETERA DE LA MORT.
En el tema del metro de València i els 43 morts, almenys l'oposició al PP n'ha parlat una mica més, si bé realment molt poc. La sang de la ciutadania va barata?
"Un poble de borregos crea un govern de llops". Per això tenim PP.
Accident del metro de València:
www.pluralia.
http://www.youtube.
Si el Compromís i resta tingueren dos dits de front haurien de centrar-se en campanyes com aquestes, però no en diuen quasi mai res. Ni el PSOE.
Són així d'ineptes.
Gràcies als USA, Cuba, P, Rico, Filipines deixaren de ser colònies espanyoles. Gràcies als USA s'independitzà Irlanda d'un Estat fins i tot tradicional aliat dels USA (Anglaterra)
------------
Be smarter than spam. See how smart SpamGuard is at giving junk email the boot with the All-new Yahoo! Mail
[Non-text portions of this message have been removed]
http://groups.yahoo.com/group/catalonia-europa/
1-Aquest és un grup sobiranista català i federalista europeu, d'esquerres, antipatriarcal i antireligiós. Es una iniciativa espontània, espontaneïsta i deslligada de cap entitat organitzada. Aquest grup no admet continguts: 1-comercials, 2-que facin apologia de la religió o que justifiquin postures diferents de l'ateisme, 3-que atemptin contra els principis ideològics de l'esquerra europea i catalana.
2-ATENCIÓ!!!!: Per a evitar virus i atacs aquest grup NO ACCEPTA missatges
amb arxius adjunts. Si el contingut de l'adjunt que voleu enviar és un
escrit, podeu copiar-lo dins el cos del missatge en format de text.
Altres tipus de documents podeu carregar-los directament dins la web.
Aquest grup TAMPOC no accepta missatges amb format HTML.
3-Els missatges d'aquest grup es pobliquen també al blog:
http://catalunya-lliure-free-europa.blogspot.com
Change settings via the Web (Yahoo! ID required)
Change settings via email: Switch delivery to Daily Digest | Switch format to Traditional
Visit Your Group | Yahoo! Groups Terms of Use | Unsubscribe
__,_._,___
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada