dimecres, d’octubre 17, 2007

Mapa de la catalunya independentista - unionista 2001

marcbel | Independentisme | dimarts, 9 d'octubre de 2007 | 19:34h
Coses de tenir un domini propi, he decidit facilitar l'enllaç a les dades sobre l'independentisme a Catalunya de l'enquesta del CIS del 2001:

http://cis2001.holoce.cat

Amb més de 5.200 visites, és l'apunt més visitat d'aquest bloc (sobre més de 136.000 comptades). Recordem-ho: el CIS l'any 2001 va fer una enquesta on incloïa per primer i últim cop una pregunta directa sobre la independència de Catalunya. Va publicar-ne els resultats a les preguntes però no ho va fer amb el creuament de les preguntes (variables). Gràcies al Pau Comes vaig poder accedir al fitxer de dades brut i el vaig poder processar amb l'SPSS, creuant la resposta de la pregunta independentista amb la resta de respostes. Si el CIS fos un lloc seriós, aquesta mena d'anàlisi l'ha d'haver fet, però atesa la importància dels resultats, si jo fos del servei d'intel·ligència espanyol no ho faria públic.

Alfons López Tena

Resulta curiós que gràcies a en López Tena m'interessés per aquesta enquesta i l'aconseguís, podent treballar amb les dades. Doncs ahir, en López Tena va participar a un debat sobre l'independentisme a 8 TV (que va estar molt bé) i resulta que va mostrar aquest mapa:

Enquesta del CIS (any 2001) sobre l'independentisme a Catalunya


Curiosament jo en sóc l'autor, el qual està elaborat a partir de les dades del CIS i del cens de Catalunya de l'any 2001. És a dir, la informació ha tornat a l'origen.

El senyor (per titllar d'alguna cosa a un humà que m'ha insultat diverses vegades) Aleix Vidal-Quadras s'hi va referir despectivament amb un coloraines!. Venint d'un físic, és estrany. La ciència amb aquesta mena de coloraines (SIG/GIS) fa moltes coses. Com per exemple, avançar.

Llicència Creative Commons

Tinc un petit dubte sense cap mena d'importància. El mapa té una llicència Creative Commons Reconeixement. No la vaig posar pensant en l'ús del mapa a un debat televisió. Però sent estrictes, caldria haver esmentat la meva autoria en directe?. No cal dir que m'és ben bé igual (l'important és conèixer les dades), però en tot cas l'Alexis Vizcaíno es va encarregar d'aclarir-ho ;-).

Bé, ja ho sabeu, si voleu enllaçar amb les dades, només cal posar http://cis2001.holoce.cat (o amb accent, http://cis2001.holocè.cat).