dimarts, d’octubre 02, 2007

[catalonia-europa] La Generalitat colonial vetlla per la dieta dels profes de català


La Generalitat catalana en campanya contra l'obessitat dels profes de català: 897 euros, el salari d'un professor de català al Principat

Despullant les dures realitats i la demagògia anticatalana:

La trista realitat laboral (en concret, pel que fa al sou) d'un professor de català al Principat, on se suposa que el català està millor legalment (després d'Andorra).

Benvolgudes amigues i amics,
fa uns mesos, em van comunicar que a partir de l'1 de setembre tindria un contracte indefinit de 25 hores al CNL [hi ha hagut concurs de mèrits al C(P)NL]. Després de les felicitacions inicials d'amics i de companys de feina, i el meu disgust inicial (perquè intuïa el que passaria), es va imposar una certa prudència.
Una certa prudència que s'ha trencat avui quan he consultat els moviments del meu compte corrent i en veure que el meu salari és de 897,44 euros al mes que, prèvia deducció de les despeses fixes (616 euros de lloguer per un piset de no més de 35 m2, un pis sense ascensor, que amb el temps que corren en hipoteques i lloguers és una bicoca; 50 euros fixes de telèfon; més una quantitat no fixa de mòbil; més 4 targetes T10 de transport al mes per poder anar a treballar, és a dir, uns 25 euros; 30 euros d'aigua trimestrals; 38,66 euros de llum). Diguem que aquestes serien les despeses fixes.
Aneu sumant despeses i després calculeu la diferència amb els ingressos. Queda un total màxim d'uns 125-150 euros per viure al mes que he de destinar al menjar.
Cal dir que en els darrers mesos he deixat d'anar als restaurants (quan hi vaig, pago amb els xecs [tiquets de restaurant que donen algunes empreses; els del CPNL tenen força poc valor] i quan s'acaben, s'ha acabat); he deixat de sortir amb amics per anar a prendre una cervesa (les poquí­ssimes vegades que hi vaig, m'han de convidar ells); he deixat de fumar un paquet diari (la qual cosa, cal dir que em va bé per a la salut, ara no fumo gens); no m'he comprat una peça de roba en els darrers 2 anys (la veritat és que fa una setmana em vaig comprar uns pantalons i perquè me'ls van regalar, la situació ja no donava més de si), etc. No és cap pel·lí­cula de terror, és la realitat.
Entre 125 i 150 euros al mes, com a molt, i sort que els meus pares
(pensionistes de 80 anys) m'omplen la nevera de menjar fins on ells
bonament poden arribar. La resta, va a càrrec del meu salari (cal dir que al mes d'agost no vaig cobrar, és a dir que he arribat amb números vermells al meu compte nòmina).
Ara mateix, quines solucions tinc per poder sobreviure:
- deixar la feina i tornar a casa dels pares, amb la qual cosa la meva
qualitat de vida milloraria enormement, però cal recordar que els meus
pares ja fan el que poden amb la seva miserable pensió.
- anar-me'n a viure sota un pont o fer-me ocupa (amb el perill que en Saura m'enviï els mossos) o que algun fatxa, exaltat del PP, em clavi una pallissa.
- reduir les despeses al màxim, donar de baixa els telèfons, anar a treballar a peu (de la Barceloneta a Horta i al Carmel), no menjar o menjar el mínim, demanar caritat, delinquir...
- o em puc casar com diu el ministre de treball.
Quina barra!
No podem maquillar, en positiu, la situació perquè no es pot.
Sincerament, no es pot.
És clar, segur que em direu, home, aguanta un any que ja veuràs que l'any que ve anirà millor, potser al juny un concurs de trasllats, etc.però la veritat és que ara mateix ningú em pot garantir res de cara a un futur, ni ningú em pot garantir viure amb dignitat ara mateix (o és que el director general del CNL -o el president del comitè d'empresa, d'un nul comitè que és incapaç de valorar la nostra feina- em pagarà la diferència del meu salari per poder viure dignament?). Absolutament ningú!
O hem de fer com diu en Rajoy, "que si no està de acuerdo, que mire para
otra parte"? É?s que no puc més.
He treballat des dels 16 anys, fent de descarregador de camions a pagès, d'administratiu a professor, i com a professor, de primària a la universitat. Ara mateix, algú es pot creure que amb 44 anys, això és viure amb dignitat?
Ningú em pot convèncer del contrari.
Digueu-me, què puc fer? Francament, necessito saber-ho. Fins i tot, una senyora de fer feines romanesa (conec el cas molt directament de dues senyores) guanyen més que un TNL. És vergonyós! Aquest any seré segurament doctor en lingüí­stica (si l'agenda universitària ho permet i les enrabiades laborals també), i estic disposat a fer el que calgui per poder sobreviure. Per tant, us demano que si sabeu d'alguna feina, encara que sigui anar a netejar vàters, m'ho digueu, si us plau.
Ja sé que vosaltres no en teniu cap culpa de tot plegat i tampoc pretenc fer llàstima ningú. La meva situació no és ni millor ni pitjor que la dels molts TNL que treballen a temps parcial (alguns potser tindran la parella o els pares que els mantindran, no és el meu cas) o de molta gent que malviu com pot. Ja sé que la situació no és de color de rosa per a ningú.
També sabeu els que em coneixeu, que em costa moltí­ssim treure'm de
polleguera, que em costa moltí­ssim emprenyar-me amb algú, que fins ara
he respectat escrupolosament la meva feina, els alumnes, els companys; i quan m'enfado (les poques vegades), ho passo molt malament, però hi ha
coses que ja ho superen absolutament tot. He arribat al lí­mit, ja no puc més. Seguiré respectant tothom, no ho podria fer altrament, no aniria amb el meu caràcter; ara bé, jo no puc prendre'm seriosament una feina que a mi no em pren seriosament (a mi, i a d'altres dels meus companys).
Perdoneu si realment us he molestat amb la lectura d'aquest correu. Sé que, malgrat les paraules, és prou dur, però és que avui he petat, sincerament, perquè no sé com fer-m'ho ara mateix per seguir endavant.
Objectivament, no sé com fer-m'ho.
Us agrairia que si trobéssiu informació d'alguna feina, que m'ho
comuniquéssiu.
I perdoneu, una vegada més, per tot plegat.
Una abraçada,
Santi
---------------------------------------------

Benvolguts:
Després del missatge del meu company amb un sou de 897 €. Vosaltres que sou o coneixeu professors de català de primària o secundària, si no, us ho demano igualment per si ho sabeu, doncs us demano que em digueu quant cobra un professor de cat. de primària o secundària, sou brut i net (bé, li interessa més aviat el net), hores que fa, extres per antiguitat o no
-potser algun de valtres em diu el seu sou però té uns extres per antiguitat que ell no tindria-. Us ho demano per a la comunitat autònoma o departament d'on sou, perquè està disposat (sembla) a anar al País Valencià o les Illes... o a la Cat. Nord?
Jo també ho miraré i esbrinaré.

Gràcies als USA, Cuba, P, Rico, Filipines deixaren de ser colònies espanyoles. Gràcies als USA s'independitzà Irlanda d'un Estat fins i tot tradicional aliat dels USA (Anglaterra). Gràcies als USA s'independitzaren després de la 1ª Guerra Mundial (per activa: Doctrina d'en W. Wilson) i després de la caiguda dels Estats stalinians (per passiva: deixar fer de l'administració Bush) multitud d'Estats: Polònia, Hongria, Txecoslovàquia, l'exJugoslàvia, l'exURSS...

---------------------------------
Ask a question on any topic and get answers from real people. Go to Yahoo! Answers.

[Non-text portions of this message have been removed]

__._,_.___
€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€
http://groups.yahoo.com/group/catalonia-europa/
1-Aquest és un grup sobiranista català i federalista europeu, d'esquerres, antipatriarcal i antireligiós. Es una iniciativa espontània, espontaneïsta i deslligada de cap entitat organitzada. Aquest grup no admet continguts: 1-comercials, 2-que facin apologia de la religió, 3-que atemptin contra els principis ideològics de l'esquerra europea i catalana.
2-ATENCIÓ!!!!: Per a evitar virus i atacs aquest grup NO ACCEPTA missatges
amb arxius adjunts. Si el contingut de l'adjunt que voleu enviar és un
escrit, podeu copiar-lo dins el cos del missatge en format de text.
Altres tipus de documents podeu carregar-los directament dins la web.
Aquest grup TAMPOC no accepta missatges amb format HTML.
3-Els missatges d'aquest grup es pobliquen també al blog:
http://catalunya-lliure-free-europa.blogspot.com
€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€
Recent Activity
Visit Your Group
Yahoo! News

Odd News

You won't believe

it, but it's true

Best of Y! Groups

Check out the best

of what Yahoo!

Groups has to offer.

Yahoo! Groups

Get info and support

on Samsung HDTVs

and devices.

.

__,_._,___