dijous, de maig 14, 2009

[catalonia-europa] Bloc J. Sort





Begin forwarded message:

> From: Josep <jsort64@gmail.com>
> Date: 14 de maig de 2009 10:39:54 GMT+02:00
> To: josepsort@mac.com
> Subject: [josepsort] 5/14/2009 09:15:00 AM
>
> ELS WEBS DELS CANDIDATS
>
> Les eleccions europees del 7 de juny seran les primeres que tindran
> lloc a Catalunya després de les eleccions als Estats Units. Donat el
> seu impacte mediàtic, és previsible que els nostres estrategues
> electoral n'hagin tret alguna inspiració. Una manera de comprovar-
> ho, és analitzar els webs dels candidats. (Aquest post, és un
> refregit de tres posts publicats al meu bloc acadèmic).
>
> EL WEB D'EN TREMOSA
> Un cop analitzada, podem dir que s'han quedat a mig camí.
> Naturalment, allò que crida més l'atenció és l'enllaç que permet fer
> microdonacions als ciutadans (si bé s'ha de dir que el botó mínim és
> de 10 euros, quan a la d'Obama, si no m'erro era de 5 dolars). Serà
> interessant veure quina serà la resposta dels electors. Recollirà el
> candidat una quantitat rellevant? O bé la desconfiança crònica
> envers els polítics, sumada ara a la desconfiança, encara força
> important, envers les transaccions digitals, farà que no obtingui la
> resposta adient? Ho seguirem atentament.
>
> Per contra, on no s'ha seguit el model americà és en la feble
> presència de vídeos i recursos dinàmics. Sí que hi ha vídeos, però
> estan en un segon nivell, no en la portada. Tampoc hi ha música.
> L'eslògan no és un prodigi del màrketing polític, "Catalunya, porta
> d'Europa", sembla més un eslògan de turisme publicitari o de
> logística que de campanya electoral. També cal dir que inicialment
> el "Participa-hi", havia aparegut sense el corresponent pronom
> feble. Per "sort" l'han corregit.
> En aquest sentit, hi ha el risc que el discurs del candidat se
> centri molt en la seva especialització professional i que en els
> mítings parli de, per exemple, " els containers del Port Barcelona",
> o dels slots de l'Aeroport del Prat. El problema és que ni els
> containers ni els slots voten.
>
> Un altre component que trobem a faltar, és el musical (no hi ha cap
> melodia). Sí que hi ha dos enllaços que porten al Grup de Suport i a
> l'imprescindible Facebook, però, per exemple, no hi ha Twitter, que
> permet una comunicació quasi immediata, ni blocs. Tampoc no hi ha
> cap component lúdic (els cada cop més imprescindibles jocs
> polítics). Si m'apureu, tampoc hi ha cap possibilitar d'atacar els
> adversaris. Cal tenir present que els socialistes són uns genis en
> aquest àmbit, i que no hi ha cap mena de dubte que tornaran a
> reincidir-hi.
>
> En definitiva un web que podem qualificar com a força auster, quasi
> bé luterà, que suposo que vol donar una imatge d'un candidat seriós,
> competent, eficient... però que caldrà veure si aguanta el pressing
> destraler de la competència, que segur que no s'estaran per a
> austeritats a mesura que s'acosti la cita electoral.
>
> Dos detalls més, abans d'acabar. La pròpia adreça del web, que no és
> particularment intuïtiva. I molt lligat a això, és que el disseny
> global del web respon totalment al disseny corporatiu dels blocs de
> CiU, de manera que, en certa mesura, el web sembla ser totalment
> orgànic. Això, naturalment, no és cap retret, però contrasta amb la
> imatge que sempre s'ha volgut donar del candidat, com una persona
> independent.
>
> EL WEB D'EN JUNQUERAS
> El web oficial de la candidatura d'Oriol Junqueras, incorpora en un
> racó el logo del partit pel qual concorre, si bé el seu disseny es
> troba a anys llum de la imatge digital a què ens té acostumat ERC.
> El protagonisme del partit sí que es dóna més en el faldó inferior
> que actua com a mapa del web i on s'han afegit, els recursos de la
> Web 2.0 (Facebook, Flickr, Youtube, Twitter i RSS).
>
>
> Malgrat això, penso que es manté, una voluntat explícita
> d'emfasitzar la figura del candidat en detriment del partit. Resulta
> curiós en aquest sentit, que la resta de la candidatura no apareix
> per enlloc, com si els seus impulsors pressuposessin que únicament
> sortirà escollit el cap de llista.
>
> En termes generals, el disseny del web compta amb colors freds, amb
> una imatge molt nòrdica. El primer cop de vista resulta força
> atractiu, si bé continua existint massa text, i les imatges del
> candidat són omnipresents. Des d'aquest punt de vista no es pot
> definir més que un web top-down, és a dir, de dalt a baix, perquè el
> protagonisme dels ciutadans, dels electors, és limita a poder enviar
> un correu electrònic al candidat.
>
> Ni tan sols s'ha inclòs un enllaç per fer donacions -o si hi és, no
> es veu a primer cop d'ull, que és el que hauria de passar. També
> constato que s'ha mantingut el joc d'emfasitzar les lletres UE del
> cognom del candidat. Un recurs des del meu punt de vista, massa
> vulgar, sense gaire imaginació.
>
> Algunes aportacions interessants són les següents:
>
> En primer lloc el banner rotatiu que es troba en la part superior
> del web i que dóna al web una certa dimensió dinàmica, que contrasta
> amb l'estàtica de la resta de webs.
>
> En segon lloc, s'ha posat en un lloc destacat un vídeo del candidat,
> en format youtube, que és de suposar , anirà variant a mesura que
> transcorrin els dies.
>
> També destaca força, en enllaç amb el Blog del candidat i l'Agenda
> que situa en un mapa de Google, el lloc on el candidat, se suposa,
> portarà a terme la seva activitat mitinera. Goso afirmar que la
> rellevància del Blog en el context del web pot ser deguda al fet que
> el candidat és un destacat acadèmic els escrits dels qual aporten
> sempre interessants elements de reflexió. Conscients d'aquest punt
> fort, se l'ha volgut reforçar en el web.
>
> En definitiva, un web força agradable però que, malauradament, no
> incorpora elements participatius. I és una llàstima.
>
> EL WEB D'EN ROMEVA
> La característica principal del web del candidat d'IC-V i EUiA, Raül
> Romeva, és el seu minimalisme, la seva simplicitat. És un web que es
> concentra tot en una sola pantalla, vull dir que no has de fer
> servir la rodeta del ratolí per veure-la sencera. Els elements que
> criden l'atenció són els següents:
>
>
>
> En primer lloc, l'hegemonia del color verd i en menor mesura de la
> tipografia rogenca, sense ser d'un roig fort, però. Això també lliga
> amb una destacada presència de les sigles de les dues formacions que
> participen en la candidatura. En segon lloc, la foto del candidat,
> que ocupa quasi bé una tercera part del web. Sens dubte es vol
> emfasitzar la figura del candidat, que tot cal dir-ho, ha estat dels
> més destacats, en la legislatura que ara s'acaba. En tercer lloc, la
> migradesa de text escrit, que en gran part és substituït per fotos o
> per banners que enllacen amb més informació. Dels tres webs
> estudiats és sense cap mena de dubte el menys textual, i això cal
> destacar-ho.
>
> Pel que fa a les eines participatives (web 2.0), destaca un banner
> que enllaça amb el facebook, el youtube i el flickr, però no apareix
> el Twitter.
>
> Però sense cap mena de dubte, l'apartat al qual se li dóna la major
> rellevància és la del Videobloc, on aparentment, els ciutdans poder
> adreçar preguntes al candidat. Malauradament, la interactivitat es
> redueix enviar missatges textuals, mentre que les respostes del
> candidat -o del seu equip- poden ser a través de vídeo o bé de
> correu electrònic. No hi ha, doncs, la possibilitat que els
> ciutadans li enviïn un vídeo al candidat. És una llàstima, perquè el
> que podria haver estat una iniciativa interessant, no acaba de donar
> tota la seva potencialitat.
>
> El web es completa amb tres banners que enllacen amb el butlletí i
> amb dues temàtiques claus del programa de la formació, com són la
> campanya anti-nuclear i la crisi econòmica.
>
> Sense ser d'una gran originalitat estètica i sense grans
> pretensions, aquest web presenta alguns aspectes interessants que
> assenyalen una interiorització d'alguns dels elements referencials
> de la internet política més avançada. Tanmateix, no sembla que
> l'equip de campanya li doni una excessiva rellevància. Tampoc no hi
> ha la possibilitat de fer donacions econòmiques.
>
> VALORACIÓ GLOBAL
> Jo diria, que en termes generals, no s'ha tret tot el profit que
> caldria a l'experiència de la campanya online portada a terme als
> Estats Units en el 2008. Si bé és cert que s'han incorporat elements
> com les donacions econòmiques o el videobloc, els webs dels
> candidats a les eleccions europees encar són lluny d'assolir la
> potència dels de l'altra banda de l'Atlàntic. Hi ha, per exemple,
> una total absència de jocs polítics o de campanya negativa, és a dir
> d'atac a l'adversari, element clau, si es vol fer una campanya que
> tingui un mínim ressò mediàtic. Jo no tinc cap dubte, per exemple,
> que els ecspanyols utilitzaran, sense complexos, aquests recursos.
> Pel que fa a la interactivitat i a la sinèrgia entre bloc i xarxes
> socials, no acaba de quallar. Seria interessant, en aquest sentit,
> saber si dins l'equip de campanya dels candidats, n'hi ha que es
> dediquin exclusivament a la campanya digital.
>
> També és cert que les eleccions europees no són precisament les
> principals fites electorals i doncs, que els recursos que s'hi
> dediquen són molt petits. Potser caldrà esperar a les eleccions al
> Parlament del parc per comprovar si els equips de campanya hi
> aboquen tots els recursos, tota la imaginació i tot el coneixement
> que, suposo, estan adquirint de les campanyes electorals d'altres
> països i, principalment, dels Estats Units.
>
>
> --
> Enviat per Josep a josepsort el 5/14/2009 09:15:00 AM

[Non-text portions of this message have been removed]

__._,_.___
€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€
http://groups.yahoo.com/group/catalonia-europa/
1-Aquest és un grup sobiranista català i federalista europeu, d'esquerres, antipatriarcal i antireligiós. Es una iniciativa espontània, espontaneïsta i deslligada de cap entitat organitzada. Aquest grup no admet continguts: 1-comercials, 2-que facin apologia de la religió o que justifiquin postures diferents de l'ateisme, 3-que atemptin contra els principis ideològics de l'esquerra europea i catalana.
2-ATENCIÓ!!!!: Per a evitar virus i atacs aquest grup NO ACCEPTA missatges
amb arxius adjunts. Si el contingut de l'adjunt que voleu enviar és un
escrit, podeu copiar-lo dins el cos del missatge en format de text.
Altres tipus de documents podeu carregar-los directament dins la web.
Aquest grup TAMPOC no accepta missatges amb format HTML.
3-Si no vols rebre els missatges d'algú en particular, no cal donar-se de baixa del grup, és més fàcil filtrar aquest algú.
4-El terme "Catalunya" s'hi usa seguint el criteri de Josep Guia al seu llibre "Es molt senzill digueu-li Catalunya": http://www.psan.net/llibres/digueu-li/digueu-li.pdf
5-Els missatges d'aquest grup són reenviats automàticament i es pobliquen al blog:
http://catalunya-lliure-free-europa.blogspot.com
€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€
Recent Activity
Visit Your Group
Give Back

Yahoo! for Good

Get inspired

by a good cause.

Y! Toolbar

Get it Free!

easy 1-click access

to your groups.

Yahoo! Groups

Start a group

in 3 easy steps.

Connect with others.

.

__,_._,___