dijous, d’agost 06, 2009

[catalonia-europa] Bloc J. Sort

 



Begin forwarded message:

> From: Josep <jsort64@gmail.com>
> Date: 6 de agost de 2009 20:56:40 GMT+02:00
> To: josepsort@mac.com
> Subject: [josepsort] 8/06/2009 07:28:00 PM
>
> NO M'AGRADA L'AGOST
>
>
> Des de petit que el mes d'agost mai m'ha agradat. El considero un
> mes "franquista". Si, no al.lucineu, no. He escrit franquista. Forma
> part de tot el que jo associo amb el franquisme de quan era crio:
> els toros, la guàrdia civil, el Reial Madrid, TVE, la sardana (si,
> la sardana, també), l'Espanyol, la cabra, el Corte Inglés, la
> setmana dita "santa", i el mes d'agost. I suposo que em deixo
> algunes altres coses. A Europa, les vacances estan molt més
> distribuïdes, i no es produeix la mena de tancament generalitzat de
> comerços, que transforma les ciutats -tret de les que viuen del
> turisme, és clar-, en autèntics deserts humans. I encara enguany,
> amb la crisi, és obvi que molta gent no pot fer-les, les vacances.
>
> Jo incentivaria -no sé si es fa ara- a agafar vacances en altres
> mesos, de manera que l'activitat quotidiana no es veiés interrompuda
> fatalment com ara. A més, unes vacances tan llargues són pròpies de
> temps anteriors, quan arribar al teu punt de destinació suposava una
> inversió de temps notable. Avui en dia, si en un moment et plantes
> on vols! Fins i tot als qui els agrada les pijades d'anar-se a
> l'altra punta del món a fer el préssec al capdamunt d'un 8.000 o al
> cor del Sàhara a fer el seu Paris-Dakar particular.
>
>
> A més ara que treballo en un projecte europeu, passa que els meus
> col.legues han fet les vacances entre els mesos de juny i juliol, i
> per ells el mes d'agost ja tenen les piles recarregades, i per
> contra aquí, les facultats estan tancades, les biblioteques tenen
> uns horaris surrealistes, tot plegat, un merder.
>
> Ara bé, reconec que a l'agost, passen coses bones. Per exemple,
> arriba la Universitat Catalana d'Estiu, que per a mi és una mena de
> relax i desconnexió necessària... malgrat que no paro de xerrar amb
> amics, coneguts i saludats...
>
> També és un moment per llegir llibres de ficció -novel.la,
> bàsicament- que no tinc temps de llegir la resta de l'any. Els anys
> anteriors he llegit obres excel.lents, de les quals ja me n'he fet
> ressò en aquest bloc, tals com Les Veus del Pamano, Incerta Glòria,
> o d'altres més fluixetes, com Per un sac d'ossos. Enguany em fa
> molta il.lusió llegir una obra que fa molts anys que la tinc
> pendent: Pa Negre d'Emili Teixidor. També tinc pendents dos treballs
> d'en Jordi Solé Camardons, Les set tribus de la nació catalana i La
> llengua que ens va parir. També tinc pendent acabar dos llibres
> interessantíssims, tots dos de la mateixa editorial, el de Jaume
> Fabre, La presó també era fora, i el d'Enric Canals, Delators.
> Concretament, un dels capítols del llibre d'en Fabre reprodueix
> quasi fil per randa allò que hagueren de suportar una branca de la
> meva família sota el franquisme.
>
>
> I tot això sense deixar de llegir, altres llibres més vinculats a la
> meva feina acadèmica i investigadora. Ara per exemple, estic llegint
> Grown Up Digital de Don Tapscott i Blogosphere. The New Political
> Arena de Michael Keren.
>
> Ponències del Tercer Congrés Catalanista
> La setmana passada vaig estar llegint algunes de les ponències
> presentades en el Tercer Congrés Catalanista.
>
> He de reconèixer que quan vaig sentir per primera vegada que es
> volia fer aquesta iniciativa i vaig veure qui eren els seus
> promotors, vaig pensar d'immediat, "una altra iniciativa de les
> mòmies" que ens han donat pel sac durant 23 anys.
>
> Però he de reconèixer que m'equivocava. No les he llegides totes,
> però les que sí que ho he fet, són totes elles magnífiques o si més
> no, remarcables.
>
> Destaco especialment, els papers d'en David Bajona, " Exèrcit i
> Seguretat", de la Rut Carandell, "La transversalitat ideològica,
> factor clau per a l'emancipació nacional", d'en Joan Ramon Resina,
> "Trauran els tancs? La violència espanyola", o el d'en Salvador
> Cardús, "L'expressió política de la base social independentista". I
> encara em manquen llegir-ne d'altres.
>
> I sense deixar de penjar posts! Ara que demà, faré un break, i aniré
> a la trobada "Una cervesa entre patriotes" al Restaurant Xop d'Or de
> Barcelona. Una cervesa... o dues!
>
>
> --
> Enviat per Josep a josepsort el 8/06/2009 07:28:00 PM

[Non-text portions of this message have been removed]

__._,_.___
€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€
http://groups.yahoo.com/group/catalonia-europa/
1-Aquest és un grup sobiranista català i federalista europeu, d'esquerres, antipatriarcal i antireligiós. Es una iniciativa espontània, espontaneïsta i deslligada de cap entitat organitzada. Aquest grup no admet continguts: 1-comercials, 2-que facin apologia de la religió o que justifiquin postures diferents de l'ateisme, 3-que atemptin contra els principis ideològics de l'esquerra europea i catalana.
2-ATENCIÓ!!!!: Per a evitar virus i atacs aquest grup NO ACCEPTA missatges
amb arxius adjunts. Si el contingut de l'adjunt que voleu enviar és un
escrit, podeu copiar-lo dins el cos del missatge en format de text.
Altres tipus de documents podeu carregar-los directament dins la web.
Aquest grup TAMPOC no accepta missatges amb format HTML.
3-Si no vols rebre els missatges d'algú en particular, no cal donar-se de baixa del grup, és més fàcil filtrar aquest algú.
4-El terme "Catalunya" s'hi usa seguint el criteri de Josep Guia al seu llibre "Es molt senzill digueu-li Catalunya": http://www.psan.net/llibres/digueu-li/digueu-li.pdf
5-Els missatges d'aquest grup són reenviats automàticament i es pobliquen al blog:
http://catalunya-lliure-free-europa.blogspot.com
€€€€€€€€€€€€€€€€€€€€
Recent Activity
Visit Your Group
Give Back

Yahoo! for Good

Get inspired

by a good cause.

Y! Toolbar

Get it Free!

easy 1-click access

to your groups.

Yahoo! Groups

Start a group

in 3 easy steps.

Connect with others.

.

__,_._,___